Det är helt galet, det fungerar inte!

- Men jo, det gör det faktiskt... ibland, i några fall åtminstone.

Vad babblar hon om nu då? Jo, just det här som ställer till det så många gånger, så mycket mer än vad vi anar. I alla fall för sådana som mig, som har ett snudd på oberäkneligt sådant. Humöret. 

Det finns människor som har sagt till mig att lugna ner mig när jag har varit arg och irriterad, att det inte tjänar något till. Att man ska se på livet ur en positiv synvinkel har jag också blivit tillsagd men tänkt att det aldrig kan fungera. För är man arg/ledsen/irriterad/besviken, så är man ju det! Saken är bara den att trots att jag har nekat till detta och absolut inte trott på det, så har jag upptäckt att det faktiskt fungerar många gånger. Att försöka se tråkiga upplevelser som erfarenheter, att man lär sig av det kan vara till hjälp. Om man verkligen aktar sig sen, så lär man ju inte hamna i exakt samma situation igen om nu det är någon tröst. 
Numera betraktas jag ofta som en väldigt positiv person, vilket jag är väldigt glad över då jag själv kan känna mig otroligt gnällig och jobbig vissa dagar. Eftersom att vi påverkas av vad andra tror om oss, så har jag så klart blivit allt mer positiv, desto mer människor har sagt just det till mig. Och det är så skönt! Det är mycket härligare att gå hem med ett leende på läpparna, än med ett åskmoln över huvudet. 
Mycket lärde jag mig tack vare dig, och du har inte en aning om det... :)

I alla fall, jag säger inte att du nu efter att ha läst det här lilla extremt positiva inlägget ska ens försöka att vända på allting och försöka se på hela livet ur någon omänskligt, religiöst positiv vinkel. Det gör inte jag heller, jag är allt arg och irriterad och ledsen och grinig precis som förut. Men jag försöker åtminstone, och bara det mår jag så mycket bättre av.

Det är nästan så att vintern blir uthärdlig!

Sov så gott och dröm om tomtar och troll! :)


Kommentarer
Postat av: Jossi

Lilla Lindis, de få gångerna jag sett dig arg har du även smajlat lite, och detta får mig alltid att fnissa lite extra! Du är den som fixar upp oss andra på en kompatibel nivå, du gör så vi andra fungerar!

Du är drivkraften och du lyfter allas humör, hur du än känner inombords!

2010-12-18 @ 00:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0