Plugga utomlands? =)

Sitter och kikar på olika alternativ när det gäller efter gymnasiet (ja jag vet, jag har ett och ett halvt år kvar men det lär gå rätt fort...) och fann en utbildning i närheten av Manhattan som kändes lockande minst sagt. Det fanns fler så klart och när jag går in och läser om det så låter det perfekt! Jag skulle nämligen inte må så dåligt av att komma utomlands ett tag då, och plugga ska jag ju ändå göra. Problemet är mina englishskills... inte så utvecklade som de skulle kunna vara!
Ska definitivt kika vidare på det, får försöka läsa tidningar från USA, böcker på engelska och så vidare för att i alla fall på något plan ha en chans att kunna förstå. Filmer finns också ju. 
Jag är i och för sig fruktansvärt feg men någon gång måste jag väl våga också, eller? Jag kan inte hänga fast i Sverige för alltid bara för att jag inte vågar, jag går inte med på det. Och skulle det visa sig vara allt för hemskt är det väl bara att avbryta, inte värre än så.

Jag tror att jag är spyfärdigt trött på Sverige helt enkelt! Kan vara så att det är på grund av vintern, men anyway... Att drömma är väl inte helt fel oavsett på vilka grunder? =)  

Har du pluggat utomlands får du mer än gärna berätta lite om det för mig! Alltid spännande. =)

Kommentarer
Postat av: Sophie

Äh, jag tror ändå du kan tala så de förstår dej ;P

o du lär dej nog bäst o vara i en omgivning där alla bara maler på engelska ;D

2010-12-30 @ 18:07:43
URL: http://ettlivsomblondin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0