Nattinatten.

Vissa dagar är man överens med humöret, vissa dagar är man det inte till fullo, vissa dagar är man det inte alls. Idag är jag det inte alls.
Jag hörde på radion förut att man med träning kan välja vissa sinnesstämningar och det kan man säkert OM MAN INTE ÄR JAG! Frågan är om det finns någon värre känslomänniska?
Nej jag ska inte överdriva... vissa saker kan jag faktiskt välja att inte bry mig om, att inte bli irriterad över. Vissa saker kan jag välja att inte bli arg för, men när det gäller att bli ledsen/besviken är det hopplöst att försöka välja något annat. De känslorna är så starka. Däremot har jag kommit ett steg på vägen genom att lära mig att det inte är världens undergång att bli ledsen eller besviken på någon/för något. Det tar ett tag men till sist reser man sig, borstar av sig skiten och går vidare. Kan låta hårt men så är det.
Dessvärre kommer jag nog aldrig lära mig att undvika sådana situationer eftersom att jag vissa gånger praktiskt taget ber om det. Men som sagt, även om det är svårt så går det att leva med.
Jag har egentligen lovat mig själv att inte vara för personlig i bloggen av olika anledningar, men då det inte är särskilt många som förstår vad detta handlar om så anser jag inte att det spelar någon roll. =)

Sen är det natt också, tänk på det när du läser. Allting blir alltid värre framåt natten så nu ska jag sluta gnälla och sova istället. :)   sov gott!

Kommentarer
Postat av: Sophie :)

O inte är det alltid man lär sig av sina misstag heller, jag är nog rätt dålig på sånt :)

Men allt ordnar sig i slutändan :)<3

2010-11-28 @ 03:13:40
URL: http://ettlivsomblondin.blogg.se/
Postat av: sanna karlsson

jätte intressant blogg, du kan ju gärna kolla in på min , kankse komentera vad du tycker och kanske ge mig några tips, det hade jag uppskatat :D

2010-11-29 @ 15:24:42
URL: http://gregersbananer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0