Snö, honung och halstabletter!

Snön har kommit hit till stan, jajjamänsan! Den verkar dessutom ligga kvar och jag tror att jag gillar det. Ska det vara kallt kan det lika gärna ligga snö på backen också, så att det inte blir så mörkt!
Dessutom tycker jag, trots mina 18 år, att det är otroligt roligt att leka i snön! Planerar redan inför att ge mig ut i mina (för den delen nyinvesterade!) rosa termobrallor, åka pulka och bygga snögubbar. Efter det måste givetvis After Snow (eller något i den stilen?) äga rum i form av kaffe eller te under en filt! :)

Men som ni vet så kom även en förkylning tillsammans med snön, vilken jag håller på att bekämpar för fullt med halstabletter och honungste. Det är nog det bästa tror jag! (;

Men dagen idag då? Jo den har varit väldans bra, eller ja, väldans bra med tanke på omständigheterna! För det första fick vi imorse veta att det för tillfället finns en praktikplats i hela stan som vi Barn och Fritidare kan utnyttja för tillfället. Min fråga är bara hur vi ska lyckas komma upp i 50% av tiden ute på praktik, när vi är tolv stycken (ännu fler nästa år) som ska dela på EN?! Troligtvis kommer det här att lösa sig, men vi har snart gått ett och ett halvt år så det börjar kännas trist att bara vänta.
Temat idag var i alla fall sagor, och vi fick måla av en bild från en känd saga. Urkul, men mina teckningsskills hade väl kunnat vara bättre, haha! Målade av Hans och Greta utanför häxans hus, och Oliver tyckte att Hans såg tjock ut... inte snällt! ;)       Att vi senare läste en bok med helt sjuka sagor om björnar och rävar, sen en ännu sjukare bok som bestod av lappar som folk har satt upp överallt. På riktigt alltså! Åh, det var längesedan jag skrattade så mycket på samma gång!
Och när vi ändå är inne på skolan så kan jag ju skryta lite också med att jag har fått svar på två uppgifter som jag lämnade in för ett tag sedan, En historiafördjupning och en Svenskuppgift. Var sjukt nervös, trodde att jag skulle lägga mig på en G nivå, och det är inte fel med ett G, bara det att jag har så fruktansvärda prestationskrav på mig själv! Men i alla fall, G var det inte, utan jag fick MVG på båda. Så roligt! :D

Nu ni nissar, ska jag ta och kika en liiiiten stund till på internet innan det sedan är dags att sova. Det är en dag imorgon också och en lång sådan. Skola, övningskörning tjugo över tre, körkortsteori halv fem, så det är gasen i botten som gäller imorgon! (hihihihi ;))



Dröm sött!



- U
ngdomen skulle vara ett idealiskt tillstånd om den kom lite senare i livet.
/James Thurber
(är det så?!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0