En måndag, (bara fyra dagar kvar)

För att beskriva dagen med fyra ord; övertrött, matematik, skolilola, promenad.

Och för att ni ska förstå lite bättre följer nu en förklaring. ;)
Igår kväll tycktes det hopplöst att somna, trots att jag faktiskt var rätt så trött. I alla fall, jag bör väl ha somnat runt ett, halv två. Klockan sju ringde klockan och trots att jag var tvuuuuungen att gå upp då för att hinna med bussen fem i åtta så låg jag kvar en pizza. (Tio minuter, en kvart)
Hade precis kommit upp och dragit på mig kläder när Amanda ringer och frågar om hon får komma hem till mig, vad skulle jag säga? Klart hon fick! :)  Hon hade fått skjuts från skogen till civilisationen och kände väl inte för att ta halv åtta bussen till skolan. ;)

Vi åkte vid åtta och allt rullade på. Grejsade lite med matten tillsammans med Anton första passet fram till halv elva, gick ner och fick lite kaffe och en hård macka. Fortsatte med svenskan som jag för övrigt är klar med så det var en rätt go lektion. Historian tog vid efter lunch med bilden av 1900talet och det var väldigt intressant, trots att jag inte är något fan av historia. (Fast våran lärare är superbra så det går ändå).

Efter den lektionen var egentligen min dag slut, men jag stannade ytterligare ett pass, fram till fyra, tvingade Anton att göra klart matten. Men det var kanske dumt? Höll nämligen på att bryta ihop av okänd anledning, av skratt och hej och hå. En teori var att jag hade druckit för mycket kaffe, men det tror jag inte på!

Klockan fyra skulle vi i alla fall hem och duktig som jag är, mehehe, så tog jag mig en promenad. Tog väl femtiofem minuter men då stannade jag på vägen och pratade med Helena om minisarna imorgon. Så vi kan väl räkna med att det tog 40 minuter från skolan och hem. =)

Resten av dagen har jag knappt gjort något vettigt alls. Tog rätt på en tvätt förut, ska väl ta en till snart. Slänga in mig i duschen, ge den lille kaninen mat och vatten för att sedan höppe i säng. *Gilla!*

God natt och sov så gott!

Today's a gift and not a given right. / Nickelback

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0