Hösten är på gång!

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är allt med hösten jobbigt. Jag har upplevt det i fem, sex år och tänkte dela med mig av mina bästa tips för att kapa toppen på det jobbiga och deppiga!

  • Prata med människor runtom dig om det. Bara en sådan sak gör att trycket lättar eftersom att du slipper frågor och funderingar. Folk vet då redan vad som är på gång och du själv känner inte samma krav på att alltid vara på topp.

  • Mysiga kläder gör hösten helt ok! Jag har inhandlat en massa stickade mysiga tröjor, en härlig jacka och ett par fina mössor, vantar och halsdukar. Längtar till att få använda dem, även om jag inte längtar efter att behöva använda dem!

  • Ordning och reda hemma kan vara till hjälp. För mig är det i alla fall oerhört stressande att tvätten ligger som ett berg och bara väntar på att tvättas, att rummet är belamrat av f.d dammråttor som numera är dammelefanter och så vidare. Ta hand om sådant så fort du känner att du har energi till det, för att senare slippa lägga energi på det.

  • Höstpromenader fina dagar är härligt. Att solen faktiskt fortfarande skiner och finns kvar är en oerhört härlig upptäckt eftersom att det i alla fall är ljuset och värmen jag saknar allra mest. Dessutom kan man även upptäcka att det faktiskt ser ganska fint ut, med alla färger. För att inte tala om att motion är bra medicin mot det mesta.

  • Myskvällar säger jag bara. Chips, godis, dricka, kaffe, te, en pizza, egengjord pizza, film, kortspel, det finns en uppsjö av alternativ när det gäller myskvällar. Samla några vänner (eller en dejt) och spela lite kort eller se en film, med en godisskål bredvid. Tända ljus höjer mysfaktorn lite till.

  • Till sist, Ginseng, kosttillskott, vitaminer. Själv lever jag på Ginseng under den här perioden för att öka prestationsförmågan både psykiskt och fysiskt. Finns i vanliga mataffärer eller i hälsokostbutiker. För mig fungerar det och får mig att klara hösten/vintern rätt så bra!
Jag hoppas nu att ingen av er går och mår dåligt under hösten utan att göra något åt det. Alla förtjänar att må bra, alla tider på året. Hjälper inte småtipsen dig, ta kontakt med en läkare eller liknande. Det finns alltid något att göra! Det går i alla fall att försöka.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Riktigt bra tips !

Man behöver all hjälp man kan få för att stå ut med mörkret som är just nu

2010-10-27 @ 10:54:53
URL: http://moonzanna.se
Postat av: angelina

händer? :D

2010-11-01 @ 04:33:43
URL: http://angelinasliiife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0