Antingen så är bägaren halvtom, eller så är den halvfull.

Det är nästan pinsamt att höra på er, tja tja bloggen vad är det som sker? Beben, Kissie och Kenza, va håller ni på med?
(Dags o rensa)
Väx upp, skaffa ett liv, fixa ett annat tidsfördriv, känn ingen press, men alla är less,
(dom kommer besöka din adress).

Sluta blogga, lägg ner för fan, ni är inte bättre än någon annan. Ingen vill höra på erat tjafs.
(Gå och dränk er ut till havs)



Haha musik kan allt få en att skratta gott.
Anyway. Sitter och funderar lite på det här med att vara en positiv eller en negativ person, alltså om man säger att bägaren är halvfull eller halvtom.
Vilket säger du?
Det stämmer nog ganska bra på huruvida man är positiv eller negativ beroende på vad man svarar, eftersom att det betyder samma saker trots att
man kan uttrycka det på olika sätt. Det ena alternativet hör vi alla inte är lika positivt som det andra.
Själv då, vad säger jag själv? Det beror nog på vilken dag det är helt enkelt. Vissa dagar är bägaren halvfull, helt klart. Vattnet når ju nästan upp till kanten!
Andra dagar är bägaren halvtom, utan tvekan. Sen finns det förmodligen dagar då jag skulle hälla ut innehållet för att stenhårt kunna hävda att den är tom.

Men likaväl som vi uttrycker oss beroende på hur vi mår, så tror jag vi mår lite beroende på hur vi uttrycker oss också. Tänk om vi försökte börja använda
ett mer positivt språk, visst skulle vi känna oss lite mer positiva då efter ett tag? Jag tror stenhårt på det.
Sen är det klart att man måste få ha dagar när bägaren är haltom, jag säger inte det. Jag menar bara ifall man har en dag som är haltom medan man skulle
vilja ha den halvfull för att det krävs. Kanske på en arbetsintervju. Kanske under ett föredrag. Eller bara för att någon man tycker hemskt mycket om har en
helt tom dag och man vill peppa upp henne eller honom litegrann.

Klockan är kvart i nio nu, jag ska ta och fylla upp det sista av den här dagen med något vettigt att göra. :) Tjarrå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0