En väldans bra onsdag!

Dagen idag är toppen!
Det började i skolan, för det första visste jag att dagen inte skulle bli längre än till ett. Började med lite matte, fortsatte med matte och lite matte till. Det är trots allt det enda jag får en riktig utmaning med. Det gick ganska bra dessutom, och eftersom att våran mentor (uppenbarligen, fick vi veta efter en stunds frågande!) var sjuk så gjorde det ju ännu mindre. Vår rektor tog istället tag i oss då och vi började på att prata om hur vi har det på skolan, i våran grupp. Vi sa som det var, vi barn och fritidstvåor fungerar jättebra ihop. Vi jobbar på fint och har inga som helst problem med varandra längre. (Ja, vi berättade även om inbördeskriget förra året...)
Vi kom även att prata på att vi upplever barn och fritidsrummet som både opersonligt, stökigt, trångt, inte så trevligt och ja allmänt... ingen plats man vill sitta och jobba på. Därför sa vår rektor till oss att inreda lite fint i ett av grupprummen istället, så där är vi nu. Det blev genast mycket mysigare! Alla är ganska ordningsamma och några (jag bland annat :$) till och med lite pedanta så det kommer förhoppningsvis att fortsätta vara trevligt där inne! :) 
Då var klockan i princip ett och jag var tvungen att ta bussen ner till stan, det var nämligen dags för en körlektion! Like, like, like! Det gick ganska bra, fick en liten läxa och dessutom fick jag veta att det är dags att boka halkan! Så på fredag ringer jag ner och ska boka ett par körlektioner och halkisen. Nu känns det verkligt, kära vänner. Jag är på tok för liten för sådant här, jag lärde mig ju nyss att cykla.. att köra moped... en stor bil, är det verkligen någonting jag ska ta mig fram i ? På förarsidan? Fram?! Haha absolut! Svaret är ett rungande ja! Åh så kul! :D
Nu ska jag ta mig något litet att äta, sedan ska jag åka iväg och vara barnvakt. Det blir kanonmysigt gissar jag på, dessutom tjänar jag lite extrapengar! :D  (körkort, körkort!)
Ikväll då? Hoppar jag förmodligen bara in i duschen och går och lägger mig, om det inte händer någonting drastiskt.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0