Heldag!

Körde en heldag på praktiken idag, haha... började åtta imorse, slutade kring halv åtta nu ikväll, med två timmars rast mellan sammanlagt. Riktigt kul var det, kunde inte ha en bättre praktikplats! Två dagar kvar, sen är det helg. Vi får se vad som händer då, några planer har jag ju trots allt. :)

Det är full verksamhet i huvudet också så jag tackar Gud för praktiken just nu! Det är så gött att behöva tänka på blöjor som ska bytas, mat som ska ätas, kläder som ska kläs på och av, lekar som ska lekas och så vidare för att allting annat ska få en paus. Samtidigt upplever jag att det inte hinns med så mycket annat men det går att leva med de här tre värdefulla dagarna i veckan. För dötid då jag verkligen hinner tänka drar ner mig mycket mer än nödvändigt. Varför? Ja du, fråga mig något jag vet istället. Jag vill räcka till åt alla, men börjar allt mer komma till den tragiska insikten att det nog inte är möjligt. Inte så som jag vill i alla fall. Jag gör så gott jag kan och just nu får det räcka, jag tror att människor förstår? Jag är också väldigt glad över tvättstugan tro det eller ej! Den är min lilla oas och där kan jag spendera en himla massa tid med sysslor för att slippa tänka på annat än färg, tvättmedel, sköljmedel och knappar. Om det är bra att förtränga jobbiga tankar? Ja just nu, eftersom att det bara drar ner mig så att jag tycker synd om mig själv så är det bättre att tänka på annat, jag mår i alla fall bättre av det. Tror jag. Man kan ju aldrig vara säker, jag bara vet hur det känns just nu.
Jag är så glad åt att vara jag, samtidigt som jag ibland skulle vilja vara någon annan för en liten stund. Det är väl bara att kämpa igenom de jobbiga stunderna också, för de bra tiderna väger upp det, plättlätt.

Nu ska jag gå ner i min lilla oas alldeles snart!
;)

Sov gott i natt nu då! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad är det första ni tänker på när jag säger ordet "kärlek"?



Jag skriver om sex, kärlek, vardag, tankar och tips! Läs och följ gärna, du kommer inte att ångra dig!

2011-02-03 @ 13:58:25
URL: http://johannalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0