Dag 25; En första

En första vadå?! Hur svårt som helst att komma på ju! :/ Men jag tror att jag skriver om min första bostad, alltså det stället där jag bodde de ca fem första åren av mitt liv. :)

Stället hette flymossen, det ligger avskilt från stan så det var väl nästan på landet. Vi bodde i ett rött hus, bredvid vårat hus låg ett vitt ett, där mina barndomsvänner Dennis och Anton bodde. Fortsatte man på den lilla vägen fick man knalla/åka uppför en backe (grusväg, så mysig backe.. ;)) och där uppe låg ännu några hus i vilket Alexander bodde, en barndomsvän till.

Jag minns att våran trädgård var stor och härlig, jag hade en gunga i ett träd, mamma hade rabatter som jag tyckte om att plocka prästkragar ur fast jag kanske egentligen inte fick det. Ett hönshus fanns också, vari våra höns bodde som vi hade i perioder.
Inuti huset var hallen liten, vardagsrummet var rätt litet men köket var stort. Minns att det hände att jag satt vid köksbordet och läste när mamma pysslade med disk eller något liknande där. Om man gick uppför trappen fann man tre små rum, ett som var mitt och Linus sovrum, ett som var ett lekrum och ett som mamma och pappa sov i, vilket de hade gjort om från vind till sovrum. Som ni förstår så var huset rätt så litet.

Jag minns att jag tyckte om det där stället, men det var inte allt för dumt att flytta in till stan heller. Fick byta skola och lite så men det hade jag egentligen ingenting emot. Blev närmre till allt, dessutom dröjde det inte länge förrän vi bodde i hus igen och här bor vi fortfarande kvar! :) Det tråkiga var att när vi flyttade träffade jag inte mina barndomsvänner något mer, men tydligen dröjde det inte förrän de också rörde på sig, några i alla fall. Så är det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0