Flytta hemifrån?

Jag har under en längre tid funderat på detta, och jag är så tudelad. Det vore hur skönt som helst att få bygga upp ett eget liv i en egen bostad, få reda på vad det handlar om att ta hand om sig själv och sköta om allting. Samtidigt trivs jag så bra med att bo hemma, jag har trots allt någon som tar hand om allt åt mig, jag har tillgång till allting här. Det är kanske inte så konstigt ändå, att man vid 18 års ålder börjar känna att det är dags att ta hand om sig själv? Problemet är, som alltid, pengarna. Visst kommer det att bli lite bättre när jag har tagit körkort och inte behöver snåla på grund av det men 1050 kr i månaden räcker i alla fall inte långt om man vill bo själv. I sådanafall måste jag fixa ett jobb vilket tycks vara rätt så svårt.
Det finns många aspekter att ta hänsyn till, och jag är mycket väl medveten om att jag måste bo hemma i åtminstone ett par år till. Men tanken ändå på att få ta hand om sig själv, vad häftigt...

Kommentarer
Postat av: Cissi :)

Men hur gick de med jobbet på maxi då? :o

2011-03-19 @ 16:53:28
Postat av: Emma

vad fin blogg du har ! <3♥



2011-03-20 @ 14:21:05
URL: http://emmakindstrommer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0